שתפו את הפוסט

מתי מחאו לכם כפיים בפעם האחרונה? ואיך זה קשור לשיווק?

תוכן עניינים

צ׳יפס קטן: שיווק ומחיאות כפיים🍟

אם אתם מרגישים שלשווק זו חתיכת משימה מאתגרת, לא כיפית במיוחד ואתם עושים את זה (אם בכלל)
כי צריך, ובנוסף אתם בטח שואלים את עצמכם איך זה קשור למחיאות כפיים?
אתם כבר מכירים את הנוהל, זה הזמן להגדיל את הצ׳יפס, כי הפוסט הזה במיוחד בשבילכם.


צ'יפס בינוני: למה לא לשווק?🍟

נתחיל בכך שאני מבין אתכם, לשווק זה ממש לא פשוט ובטח שזה לא מהנה – אם לא באים לכך מהמקום הנכון. אז מה הסיבה לכך? והאם יש אנשים ״שלא בנויים״ לשווק?

נתחיל בגישה: לא מעט פעמים בחיינו אנחנו עושים פעולות על אוטומט – ״כי צריך״, ״כי כולם עושים״, ״כי ככה נהוג״, ״כי גם המתחרים שלי עושים״ וכו׳

מבלי בכלל להבין למה? מה? והאם זה מתאים לי בכלל?

ואז בדרך כלל אם כבר מנסים וזה ״לא מצליח״ אז מתייאשים ומפתחים איזשהו אנטי בתיבול של משפטי מחץ ״אני לא בנוי לשיווק״, ״זה לא אני״ וכו׳. 

״אנטי שיווק״ אני קורה לזה. 

אז אני רוצה שנייה לנצל את ההזדמנות ולטפל רגע ב״אנטי שיווק״ ולהגיד לכם ששיווק זה סה״כ תקשורת.

לשווק זה בעצם הדרך שלכם לעדכן את העולם ואם נהיה ספציפיים, את האנשים שיש להם צורך או שיכול לעניין אותם..

  • בכישרון שלכם
  • באירוע חברתי שיזמתם
  • ביצירה שלכם
  • ברעיון שאתם רוצים לקדם
  • במוצר או השירות שלכם
  • ביכולות המקצועיות שלכם (תחשבו רגע על ראיון עבודה – מה בדיוק אתם עושים שם?)
  • וכו׳ וכו׳ וכו׳

ועכשיו אחרי ששמנו את זה על השולחן, קבלו השערה לא מופרחת בכלל – כולנו משווקים בדרך כזו או אחרת. בכל יום ובכל זמן, אך סביר להניח שאנחנו לא מגדירים זאת כך.

אז אם לשווק זו פעולה כל כך טבעית, למה אתם מעדיפים שמישהו אחר יקבל את הכפיים? כן כן, בדיוק זה – נא להגדיל את הצ׳יפס.

צ׳יפס גדול: שיווק, שווארמה ומחיאות כפיים 🍟

אז עכשיו כשאני מקווה שאנחנו קצת פחות ״אנטי שיווק״ בואו נתקדם.

כמו שכתבתי כאן, שיווק זה בעצם תקשורת. והיום אנחנו מוצפים בפלטפורמות שדרכם אנחנו יכולים לשווק. במסגרת עבודתי כיזם ויועץ עסקי, שיווקי ואסטרטגי
אני נתקל לא מעט בתופעה שבה הפלטפורמה היא זו שקובעת אם נשווק ואני שואל, מדוע?

קחו דוגמה מומצאת לחלוטין – תכירו את אבשלום, בן 45 שפתח דוכן שווארמה ייחודי במתחם מרכזי שמגיעים אליו אלפי אנשים
ביום, השווארמה מבוססת על מתכון מיוחד שעובר מדור לדור, בנוסף יש גם צ׳יפס ללא הגבלה, חמוצים וסלטים wow ועמדה שלמה של רטבים ככל יכולתך, וכמובן שגם מקרר מלא בפחיות מכל העולם.

תסכימו לי שלכל הדעות זה יופי של מוצר, אך בפועל דוכן השווארמה הזה לא מצליח בלשון המעטה. אין לקוחות, אין כסף בקופה ומחיאות כפיים? הצחקתם גם אותי וגם את אבשלום.

זה לא שאבשלום לא יודע ששיווק זה פתרון, הוא ניסה לפתוח אינסטגרם, ראה את כל ה״מתחרים הגדולים״ עם כמויות העוקבים והלייקים והחליט שזה ממש לא בשבילו אז וויתר ומאז כלום.  ״היום כולם באינסטגרם ואם אתה לא מצליח שם אין לך שום סיכוי״ הוא היה אומר למשפחה והחברים שרצו לעזור.

אם נסכם לפי מה שחושב אבשלום, אין אינסטגרם – אין סיכוי לשיווק.

האם זה נכון? התשובה היא חד משמעית לא.

אבשלום נמצא במתחם שיש בו אלפי אנשים ביום, תארו לעצמכם אם היה מכין מיני פיתות עם טעימות ומסתובב במתחם מדבר קצת עם האנשים ונותן לטעום, האם מצב העסק יכול להיראות אחרת? בוודאי שכן.

המסקנה הפשוטה היא: אל תתנו לשום פלטפורמה לנהל את הדרך שבה אתם עושים שיווק. אני ממש בעד לנסות, ללמוד דברים חדשים ולהשתמש בכל הפלטפורמות אך ממש לא לתת להם לנהל אתכם. אגב, תמיד תוכלו וגם ממש מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיעזור לכם.

ועכשיו תשובה לשאלה שלשמה התכנסנו, מתי מחאו לכם כפיים בפעם האחרונה ואיך זה קשור לשיווק?

והתשובה היא מאוד פשוטה.

ה״כפיים״ שאתם תקבלו זה הפידבק מצד האנשים לאחר שרכשו את המוצר או השירות שלכם / הגיעו לאירוע שאתם מארגנים / קיבלו אתכם לעבודה בעקבות פעולה שיווקית שעשיתם.

איזה כיף שקראתם עד לכאן 🍟

איזה כיף שקראתם עד לכאן 🍟

לתכנים נוספים מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם.
תודה שקראתם ונתראה בפוסט הבא..
שלכם,
צח

מוזמנים לקרוא עוד..

צ'יפס מגזין

לא טוב היות החסה לבדה – ואיך זה בכלל קשור להצלחה העסקית שלכם? ?

חסה היא שחקנית קבוצתית מעולה. היא מתאימה את עצמה בצורה מושלמת כמעט לכל צורך בשוק.
טובה מאוד עם המבורגר, משדרגת כל סלט וכשהיא לבד? אפשרי, אבל לא לאורך זמן. ומכאן נשאלת השאלה: איך זה לכל בכלל קשור לעסק שלכם?

לקרוא עוד »
צ'יפס מגזין

כמה פעמים נכשלתם?

כישלון הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהעבודה שלנו. אם אתם מעדיפים פחות לנסות כדי לא להיכשל, מוזמנים להגדיל את הצ'יפס..

לקרוא עוד »
טור או סיפור

טור או סיפור // כשמנהל מפעל החיים שלי החליט לצאת לחל"ת מרעיונות חדשים

״עובדים יקרים, החלטתי לצאת לחל״ת מלחשוב על רעיונות חדשים כרגע. אחרי הרבה זמן, הגעתי למסקנה שזה ממש בסדר לצאת לרגע של חופשה ללא תשלום והחל מהרגע הזה לא אחשוב על רעיונות חדשים וגם אפסיק לנסות להמציא את הגלגל" …

לקרוא עוד »
צ'יפס מגזין

אז מה הלו"ז?

יום שישי הוא הטיימינג המושלם לבנות את הלו״ז שלכם לשבוע הבא. אז אם לא עשיתם את זה עד עכשיו, קדימה זה הזמן. רוצים כמה טיפים לבניית לו״ז מוצלח? תגדילו את הצ׳יפס..

לקרוא עוד »

צרו קשר

כל השאר צ'יפס