שתפו את הפוסט

טעם נרכש

את הטור הזה אני רוצה להקדיש לכל האנשים שלא היו האופציה הראשונה אבל כשהציעו להם בכל זאת את התפקיד החליטו ללכת על זה.

זה יכול להיות בכל סיטואציה בחיים: מלהתקבל לעבודה כי ה״טאלנט״ שהיה אמור להיכנס למשרה לפניך הבריז בדקה ה-90 או זו שמקבלת את הסולו שתמיד חלמה עליו במופע כי הסולנית של הלהקה החליטה לצאת לקריירה עצמאית וזה יכול להיות גם בתהליך הבחירה של אהבת חייכם שהחליטו לבחור בסוף בכם מבין המון אופציות שעמדו לרשותם (נכון לכולם ולכולן כמובן).

אני רוצה להגיד לכם ולכן שאפו.

עצם זה שהחלטתם ללכת על זה ולהסכים לקבל את התפקיד (או כל דבר אחר) למרות שהייתם ״הברירת מחדל״ או ״הבחירה השנייה״ אומרת עליכם המון: ואחד מהדברים המרכזיים בעייני שניתן ללמוד מהסיטואציה זה היכולת שלכם להעמיד את האגו בצד על מנת להשאיר סיכוי למשהו טוב שאולי יבוא.

בחלק גדול מהמקרים, אנשים שנבחרו תחילה כבחירה השנייה הוכיחו את עצמם בהרבה מעל המצופה – ומכאן נשאלת השאלה מדוע?

לדעתי, יש מספר תשובות די פשוטות לכך, כמו למשל: מהדרייב להוכיח את היכולות שלך הרבה יותר מכולם ועד לאפקט ההפתעה של אנשים שלא העריכו נכון את הפוטנציאל שלך ובסופו של דבר כשהם נחשפים לכישורים שלך הם מופתעים ומעריכים אותך הרבה יותר.

ועכשיו, אחרי הפרגון הסופר מוצדק בואו נחזור לנושא שלמענו התכנסנו – ״טעם נרכש״.

אז קחו איתכם חטיפים לדרך ובואו נצא למסע שכולל תחנות, מבחנים, בוחנים, טעמים ואיך אפשר בלי ״טעמים נרכשים״.

הצטרפו לדיוור של צ'יפס

ותקבלו עדכון כשעולה "טור או סיפור" חדש וגם עדכונים והטבות מצ'יפס תקשורת ויזמות (ניתן להסיר בכל עת).

בחיים שלנו יש המון תחנות שהכרחי לעבור אותם על מנת להתקדם קדימה.
כיצד נתקדם? על ידי זה שנהיה תמיד בתנועה כמובן.

כדי לעבור מתחנה לתחנה סביר להניח שנצטרך לעבור סוג של מבחן – אפשר לקרוא לזה גם אודישן, ראיון עבודה, מכרז ואפילו דייט.

במבחנים הללו היכולת שלנו להצליח היא קיימת אך לא תלויה רק בנו – כי מאחורי כל מבחן יש בוחן או בוחנת שיש להם מגוון שיקולים רחב ובסופו של דבר הם יצטרכו לקבל את ההחלטה.

כאשר אנחנו נבחנים ועל הדרך אנחנו נענה על קריטריון ה״טעם״, סביר להניח שנהנה מיתרון יחסי אצל הבוחנים והבוחנות והסיכוי שלנו ״להיבחר״ יהיה די גבוה.

וזה לגמרי מצוין, כי יש משהו מאוד ממוקד וטבעי בלבחור ב״טעם״, זה כמו להזמין את ההמבורגר האהוב והמוכר  מההמבורגריה השכונתית, אתה יודע מה תקבל וברוב המקרים זה גם יהיה טעים.

ואם אחרי הדוגמה הזו היה חסר לכם את אלמנט ההפתעה – ברוכים הבאים לעולם של ה״טעמים הנרכשים״.

אני חושב שטעם נרכש הוא תוצאה של הרבה דברים ותכונות שלא עברו / לא היו בסדרי העדיפויות אך קיבלו צ׳אנס בסופו של דבר וזה התברר כחיבור מוצלח ואף מפתיע.

מעריך שציפיתם שאכתוב עכשיו דוגמה על איזה המבורגריה.. מפתיע משהו.. 😉

לסיום, אני רוצה לספר לכם סקופ שבטח יחדש לכם (או שלא) – במהלך החיים אנחנו נהיה בכל התפקידים.

נהיה נבחנים

נהיה בוחנים

ניבחר כי אנחנו הטעם של..

ניכשל כי אנחנו לא הטעם של..

רגע.. ומה עם להיות ״טעם נרכש״?זה לגמרי תלוי בנו.

האם נסכים לקבל את ההזדמנות למרות שאנחנו לא הבחירה הראשונה? אם כן, אני רוצה להגיד לכם ולכן שאפו.

לא סתם הקדשתי לכם את הטור.

איזה כיף שקראתם עד לכאן 🍟

איזה כיף שקראתם עד לכאן 🍟

לעדכונים וטורים או סיפורים נוספים מוזמנים לעקוב אחרי גם באינסטגרם.
תודה שקראתם ונתראה בטור או סיפור הבא..
שלכם,
צח

מוזמנים לקרוא עוד..

הדרך לצ'יפס

כשהצ'יפס עוד היה תפוח אדמה

שלום, אני צח מצ׳יפס תקשורת
ואני רוקד לא משהו.
כן כן, בדיוק זה. אין לי את זה.

עד כמה חמור המצב ?
דמיינו אותי ברחבה שר את המילים
ומוחא כף לפי הביט.

כן, נכון, מחי כף זה גם סוג של ריקוד
או אולי יותר בכיוון של מדריך טיולים
שמסמן לקבוצה להתקדם.

לקרוא עוד »
צ'יפס מגזין

לא טוב היות החסה לבדה – ואיך זה בכלל קשור להצלחה העסקית שלכם? ?

חסה היא שחקנית קבוצתית מעולה. היא מתאימה את עצמה בצורה מושלמת כמעט לכל צורך בשוק.
טובה מאוד עם המבורגר, משדרגת כל סלט וכשהיא לבד? אפשרי, אבל לא לאורך זמן. ומכאן נשאלת השאלה: איך זה לכל בכלל קשור לעסק שלכם?

לקרוא עוד »
צ'יפס מגזין

קצת חמוץ, הרבה מתוק.

יש המון קלישאות על האדם שמתכנן תוכניות, לא אוסיף עוד אחת אבל אני מאמין ששמעתם כאלה אינסוף במהלך התקופה הנוכחית. כשירות לציבור שלא שמע את אחת הקלישאות הרעיון המרכזי הוא שאתה יכול לתכנן תוכניות – אבל אין שום ארובה לכך שהן יתקיימו. אהלן 2020. נכון, אני חושב ש2020 הייתה לא משהו למותג שנקרא "לתכנן תוכניות"ובמקום "קדימה! בואו נצא לדרך" שמענו בעיקר "זו לא העת" או את הכוכב הבלתי מעורער "בהתאם למצב". לא עוד! כמאמין גדול במותג של "לתכנן תוכניות" החלטתי שזה הזמן להסביר לקהל הרחב עד כמה הוא חשוב.

לקרוא עוד »

צרו קשר

כל השאר צ'יפס